سومین مرد ثروتمند فرانسه!

شاید باورتان نشود که یک نفر بدون داشتن مردک دیپلم، یکی از بزرگترین ثروتمندان دنیا شده باشد! بله درست است!  اشتباه نمی‌کنید!

فرانکویس پینالت ۸۱ ساله بدون داشتن هیچ تحصیلات خاصی در حال حاضر حدود ۲۶/۲ میلیارد دلار ثروت دارد!! برای او تنها چیزی که اهمیت نداشته افکار مردم بوده است! او را نه تنها در تمام فرانسه، بلکه در ایتالیا، امریکا و سایر نقاط دنیا نیز می‌شناسند.

تا به حال برایتان سوال شده که مالک برندهای معتبری مثل پوما و گوچی چه کسی است؟! بله درست حدس زدید! این ثروتمند خودساخته فرانسوی در حال حاضر نه تنها مالک پوما و گوچی، بلکه مالک تعداد بسیاری دیگر از برندهای لوکس و اکسسوری‌های دنیاست! علاقه وی به این نوع محصولات از دوران کودکی‌اش نشأت می‌گیرد…

اگر شما هم دوست دارید با زندگی این ثروتمند خودساخته فرانسوی آشنا شوید، حتما تا پایان این مقاله همراه ما باشید…

دو هلدینگ سرمایه‌گذاری، امپراطوری فرانکویس‌ها

فرانکویس پینالت متولد ۲۱ آگوست ۱۹۳۶ در شمال غربی فرانسه است. هلدینگ سرمایه‌گذاری کرینگ (kering) و کمپانی بزرگ آرتمیس توسط پینالت بنیان‌گذاری شده‌اند. این دو کمپانی زیر مجموعه‌های بسیاری از جمله شرکت‌ تولید کتانی Converse، شرکت آمریکایی کیف سامسونت (Samsonite)، شرکت تولیدکننده لوازم و لباس‌های اسکی vail ski و تعداد بسیاری از برندهای مطرح دنیا را در مالکیت خود دارند. برندهای بسیار دیگری در زمینه مد و فشن مثل سن‌لوران، الکساندر مک‌کویین، استلا مک‌کارتنی و … نیز از دیگر زیر مجموعه‌های این شرکت‌هاست.

پینالت همچنین در سال ۱۹۹۹ برای مالکیت برند ایتالیایی گوچی Gucci وارد رقابت با غول دیگر فرانسوی یعنی برنارد آرنالت (یکی دیگز از ثروتمندان و میلیاردرهای خودساخته فرانسه) شد. در نهایت طی یک توافق دو جانبه و با دادن امتیازاتی به برنارد آرنالت، پینالت توانست سهام وی را خریداری کرده و کنترل کامل گوچی را درسال ۲۰۰۴ اختیار بگیرد.

فرانکویس پینالت

فرانکویس سه فرزند دارد. پسر بزرگتر وی یعنی فرانکویس هنری از سال ۲۰۰۳ ریاست شرکت آرتمیس و از سال ۲۰۰۵ نیز ریاست هلدینگ kering را در اختیار گرفت تا مدیریت تمامی شرکت‌های زیر مجموعه را داشته باشد.

او همچنین علاقه بسیار زیادی به هنر دارد. فرانکویس در حال حاضر صاحب یکی از بزرگترین مجموعه‌ها و کلکسیون‌های هنر معاصر است. این کلکسیون بیش از ۳۰۰۰ اثر هنری از هنرمندانی چون پیکاسو، موندریان و کونز را در خود جای داده است. مجله معتبر artview در سال ۲۰۰۶ وی را در فهرست افراد تاثیرگذار بر هنر معاصر در رتبه اول قرار داد. پینالت و خانواده‌اش قصد دارند در سال ۲۰۱۹ موزه‌ای تاسیس کرده و این آثار را در آن به نمایش بگذارند.

علاوه بر این، او و خانواده‌اش مالک یک سالن تئاتر و یک باشگاه فوتبال در پاریس، ساختمان تاریخی پالاتزو گراسی در ونیز و همچنین موزه کریستی هستند.

ساختمان تاریخی پآلاتزو گراسی - ونیز - ایتالیا

ساختمان تاریخی پالاتزو گراسی – ونیز – ایتالیا

عجیب اما واقعی!

نکته جالب در مورد این ثروتمند خودساخته این است که در دوران نوجوانی و زمانی که او به دبیرستان می‌رفت، به یک باره مدرسه را رها کرد! او در خاطراتش گفته که یکی از دلایل رها کردن مدرسه، تمسخر او بخاطر فقر خانواده‌اش بوده است! پینالت هیچ‌گاه به دانشگاه نرفت. او پس از ترک مدرسه در کارگاه چوب‌بری پدرش مشغول به کار شد. از همان جا بود که کم کم توانست کسب و کار خود را شروع کند. او پس از مدتی یک برند کالاهای لوکس ساخته شده با چوب را راه‌اندازی کرد. بعدها وی نام این برند را کرینگ (kering) گذاشت. انگیزه‌ و نیروی درونی که ناشی از چشیدن فقر و دیدن تضادها بوده، از وی چنین شخصیتی را ساخته است. شخصیتی خستگی‌ناپذیر که سرنوشت زندگیش را خودش تعیین کرده است.

لس کمپس ژرو - محل زندگی فرانکویس پینالت در کودکی و نوجوانی

لس کمپس ژرو – محل زندگی فرانکویس پینالت در کودکی و نوجوانی

چکیده مطلب:

بر خلاف کسانی که فکر می‌کنند برای دستیابی به ثروت حتما باید تحصیلات دانشگاهی داشته باشند، فرانکویس پینالت این باور را نداشت. او با تلاش و پشتکار خود به خوبی این موضوع را اثبات کرده است. نتیجه آن نیز کاملا مشخص است! با همان توانایی‌ها و بدون تحصیلات دانشگاهی، حالا او در جمع ثروتمندترین افراد جهان قرار دارد!

“شما یک کالای لوکس را باید بخرید تا احساس خاص بودن کنید، نه برای این که مانند بقیه افراد جامعه شوید!” فرانکویس پینالت

نظرات این مطلب

امیرحسین ادیب نیا

با رویکردی موثر در این فضا حضور دارم.
امیدوارم حال و انرژیِ خوب، در زندگیِ من و تو جریان یابد.

۱ دیدگاه. شما هم نظر خود را بنویسید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

امیرحسین ادیب نیا

با رویکردی موثر در این فضا حضور دارم.
امیدوارم حال و انرژیِ خوب، در زندگیِ من و تو جریان یابد.